Zararlari önlemek icin fikirlerim 3. bölüm

Sunday, August 18, 2019 0 comments

1)      Yayinevlerinin kapatilmasini ya da yeni yasal islemler baslatilip, baslarina milli egtim bakanliktan müsavirler gönderilmesini ve daha cok denetlenmesini sizlerden talep ediyorum.

2)      Bu tarz kitaplarin okullarda okutuldugunun duyumunu aldim. Veliler herzaman icin cocuklarinin kitaplarini kontröl etmeye ve cocuklarin dan önce okumaya zamani olmaya bilir. Yetkililerin bu konu da Stratejiler hazirlamasini isterim. Egitim kurumlari bu kitaplari müfredaata ve kütüphanelere kabul etmesinler.

3)      Milliegtim bakanliginin okunulabilecek kitap listesi müfredaati hazirlamalarini. Tarihimizden bu yana gelmis gecmis kitaplardan secilmis önemli okunmasi gereken kitaplarin altini cizilmesini ve bu kitaplari egtim süresince okunulmasi icin tavsiye edilmesini istiyorum. Danimarka da mesela Litteratür tarihinden gelmis gecmis önemli yazar ve kitaplardan olusan liste var. Bunun adina ”Litterær Kanon”, ”Kanonforfatter” deniliyor. Bu kitap örnekleri ilk ögretim ve liseler de okunmasi gereken sabit ve secilmis yazar ve kitaplardir. Türkiye de böyle bir uygulama yapabilinir. (Kanon Kelime Yunanca kökenli ve Sözlük de su anlama gelir, Boru, cubuk, ölcek ve kilavuz. Yani bir kilavuz veya model görevi gören bir tanim dir. Yeni tarihsel dönemlerde her yil, nesilden nesile okuyuculari etkiliyebilecek bir calismadir.)

4)      Ne kadar cok yer birlik beraberlik icinde tepkisini göterirse bu kitaplar ne kadar yayinlanmis olsa da vellileri bilinclendirerek, cocuk ve genclerimizin de sececegi kitaplari nasil sececegine dayir egtimler verilebilir. Milli egtim bakanligin Secilmis kitaplarin müfredata girmesi icin girisimlerde bulunursa, cocuk ve genclere iyi bir rehber oluruz. (Bu aslinda sadece cocuk kitaplari degil dini ve milli tarihi kitaplarin da Secilmis Kitaplar listesi ayri yapilabilinir.)

5)      Kitap evleri de yayinevlerinden bu tarz kitaplari almiyarak tepkisini gösterebilir. Bu tarz kitaplari zararini anlatarak Kitap evlerini de bilinclendirmek gerekli olabilir.

6)      Belediyeler de aciklamali seminerler yada toplanti verilebilinir. Kitap alirken, kaynagini ve yazarin arastirilmasinin önemli hususlardan birisidir. Bu konu da bilinclenmek gerekidir. Zihnimizden gecen bilgileri, süzgecten gecirmek icin önce kayagini iyi arastirmak gereklidir. olumsuz bilglerle zihnimizi doldurmamayi ögretecek seminerler ve destekleyici programlar hazirlanabilinir.

7)      Israrla almak isteyen kitap evleri varsa eger satmak isteyen yerler listesini yapilmasini ve bu konu da velilere uyarici mektuplar yollanmasini yada okul aile birligi toplantisi yapilmasini istiyor ve velilerin uyarilmalarini istiyorum.

8)      En kisa zaman da hukuki düzenleme yapılmasını istiyorum. Devlet bu kişilere tazminat davası açma yetkisi yoksa kamu davası açsin. Eğer gelir elde edince de bunun direkt hazineye gitmesini talep ediyorum yada kimsesiz cocuklarin kaldigi sevgi evleri yada huzur evlerinde, dernek yada vakiflarda kullanilmasini istiyorum.

9)      Cocuk ve genclerin kitaplarini yazanlarin daha dikkatli olmalarini ve analiz edilmeden cocuklara servis edilmesini istemiyorum. Cocuklarin ve genclerin ruhuna, zihnine, ahlakina ve sosyal gelisimine faydali olcak dini , milli ve kültürel degerlerimiz cercevesinde, deger odakli kitaplar okutulmasini tavsiye ediyorum.

Materyalist düşünce toplumsal bağlamı tehdit ediyor. Dünyaya neye empoze edildigi insan fitratini aile yapisini degistirmeye yönelik ve eglimli projeler sadece dijital yönde degil, kitaplarda da bulabiliyoruz ve daha bir cok sekilde insanlari zehirlemeye calisiyorlar.

10)  Kitaplarin da analiz edecek mühendislerden tesbit edecek yazilim programlar hazirlanabilinir. kitaplarda hangi kelimeler kullanildigini analiz edecek programlar yapilmasini tavsiye ediyorum. Bu analiz edecek programlarla egtim alanimizi hizli bir sekilde kelimeleri tarayip incelenip analiz edilmesini istiyorum. Dogruyu yanlisi bulmalarini bu konuda uzmanlasmis analistler yetistirilmesini istiyorum.

11)  Bugün toplumun refahi icin ve sosyokulturel ve sosyopiskolojik güvenligi icin içsel değerler, ortak değerler, eğitim ve sağduyu ile çalışmak için daha fazlasına ihtiyacımız var. Bir eğitim almak veya iyi bir güç pozisyonuna sahip olmak, ne kadar iyi bir kişiliğe sahip olduğunuzla ilgisi yoktur. Bu yüzden ön plana cikartigimiz insanlari toplumumuun piskolojik sagligi ve degerlerine saygili olmalari icin tesvikleyici stratejiler uygulanmasini istiyorum.

12)  Bunun icin yetkililerden gerekli toplumun sagligi icin kurallar hazirlanmali ve yayinevleri ve egtim kurullari icin Deger odakli calismalar tanimlanmasini istiyor ve bu tanimlamalarin disina cikanlar icin yasal önlemler cikartilmasini istirham ediyorum.

13)  Umarim egtim ve âdâb-ı muaşeret, "değerler eğitimi", Velilerle, pedagoglarla ve ögretmenlerle el ele oldugu ve istisare yaparak cocuklarin terbiye, ahlak ve sosyal icerikli aktivitelerdeki davranislarini gözlemlemlemeleri icin pedagoglarin da ögretmenlerle birlikte siniflara girmelerini ve cocuk ve genclerin davranislarini gözlemeleri ve onlara deger odakli aktivitere tesvik etmelerini tavsiye ediyorum.

14)  Umarım materyalizm, egoizmin, insani değerlerin önüne gecmez ve degerler söz konusu olduğunda öncelik verildiği bir toplumda yasariz ve çocuk ve genclerin yetististiren yetiskinlerin onlara terbiyesi ve yetisme tarzlari ile rol modeli olmasi ve bir ayna olmasi ve cocuk ve gecnlere yansıtmalarını istiyorum. Onlarin eğitmelerini ve biçimlenmelerini sağlayan ve kendini bu yönde adayan yetiskinler olmasini temenni ediyor ve cocuklarin da gelismesini, sosyallesmesini, uzlasmasini ve saglikli ortamlarla, verimli kitaplarla yetismesini istiyorum.



15)  Zihinlerimizi kontröl ediyorlar. Cözüm odakli ve sorgulayici düsüncelerimizi harekete gecirmek gerekiyor. Dogru düzgün egtim, bilgi ve kaynak icin dernekler kurulabilir. Egtimci olarak bilinclendirici ve cocuk ve genclere yönlendirici rehber olmak gerekiyor. Cözüm öneriler cogaltilabilir.

0 comments: