Her meslektaşımizin ahlaki ve etik degerlerin de kendine göre bir düsünceye sahiptir bu deger bilgi birikimleri onlarin külturel bagajlaridir..Meslektaslar multikültürel olarak calisirlarlarsa daha genis perspektiften olaylari gözlemliyebilirler. Farkli gözlerden olaylara ve görüslere degerlendirme yapabilirler. Bu farkli görüslerden gelen her bilgi birikimi aslinda cok degerlidir. Bu değer ve norm sistemleri her bireyin kendine göre degerlendirirmesi meslekler arasi ortak bir deger olustura bilime yetenege sahip olabilirler.
Bu toplantida degererine deger katacak bir güc olusturabilirler. Bunu yapmak icin herkez birbirini dinlemesi, anlamasi uzlasmasi gerekmektedir.Tek tarafli düsünmek digerini yargilamak yerine sorgulamak ve onun gözüyle de bakmaya calismak yeni bir bilgilenme durumu olacaktir. Ortak hedeflerden birisi cocugun zihinsel, sosyal, duygusal gelisimi olacaktir. Kendi degerini ön planda tutarken, farkli degerlerde zenginlesmeyi olumlu birsey görmek gerekiyor.
Her birey kendine göre gözlem yapabilir. Farkli kültürlerden olmasi daha genis prespektiften bakabilmeye yol acar bu yüzden iki kültürlü egtimcilerin de gözlemleri olmasi bu arastirma da yapilacak cok daha zengin bir " Bilinclenme olusabilir"
Herzaman tek taraftan baktigimiz icin ve benim düncem degil bizim düsüncemiz diyerek farkli kültürler den olan egtimcilerin bir arada olmasi bir kultür den birisine olumlu görünen sey diger kisi de farkli gözlem yapabilir olabilir elbette ama daha blincli ve sorgulayici yani kiritik analitik düsünmemiz gerektigini düsünuyorum ve sana dogru olan bana uygun ona dogru olan bana uygun degil konusu yerine cocuklarin gelisimi icin ortak ve sorgulayici bir pedegojik platformunda konusulup önem vermiyor yada bilincli davranabiliyor. Farklı bir dünyada yaşıyoruz ..cocukları dünyanın gelecegi.
Bu toplantida degererine deger katacak bir güc olusturabilirler. Bunu yapmak icin herkez birbirini dinlemesi, anlamasi uzlasmasi gerekmektedir.Tek tarafli düsünmek digerini yargilamak yerine sorgulamak ve onun gözüyle de bakmaya calismak yeni bir bilgilenme durumu olacaktir. Ortak hedeflerden birisi cocugun zihinsel, sosyal, duygusal gelisimi olacaktir. Kendi degerini ön planda tutarken, farkli degerlerde zenginlesmeyi olumlu birsey görmek gerekiyor.
Her birey kendine göre gözlem yapabilir. Farkli kültürlerden olmasi daha genis prespektiften bakabilmeye yol acar bu yüzden iki kültürlü egtimcilerin de gözlemleri olmasi bu arastirma da yapilacak cok daha zengin bir " Bilinclenme olusabilir"
Herzaman tek taraftan baktigimiz icin ve benim düncem degil bizim düsüncemiz diyerek farkli kültürler den olan egtimcilerin bir arada olmasi bir kultür den birisine olumlu görünen sey diger kisi de farkli gözlem yapabilir olabilir elbette ama daha blincli ve sorgulayici yani kiritik analitik düsünmemiz gerektigini düsünuyorum ve sana dogru olan bana uygun ona dogru olan bana uygun degil konusu yerine cocuklarin gelisimi icin ortak ve sorgulayici bir pedegojik platformunda konusulup önem vermiyor yada bilincli davranabiliyor. Farklı bir dünyada yaşıyoruz ..cocukları dünyanın gelecegi.
Altı şapkalı düşünme tekniği ile tanınan Edward de Bono sözlerinde sunlari belirti.
“Yaşadığımız teknoloji çağında bilgiye erişmek artık zor değil. Ama önemli olan; elimizdeki bilgileri nasıl topladığımız ve üstün bir değer yaratabilmek adına bu bilgileri nasıl kullandığımızdır. Bugünün dünyasında en temel varlıklar; nakit, yetkinlikler ve yaratıcılıktır. Altı Şapkalı Düşünme Tekniği sayesinde, bu varlıkları fark yaratabilmek için kullanabiliriz.” Bu teknigi daha cok kullanabilmek gerekli oldugunu düsünüyorum.
“Yaşadığımız teknoloji çağında bilgiye erişmek artık zor değil. Ama önemli olan; elimizdeki bilgileri nasıl topladığımız ve üstün bir değer yaratabilmek adına bu bilgileri nasıl kullandığımızdır. Bugünün dünyasında en temel varlıklar; nakit, yetkinlikler ve yaratıcılıktır. Altı Şapkalı Düşünme Tekniği sayesinde, bu varlıkları fark yaratabilmek için kullanabiliriz.” Bu teknigi daha cok kullanabilmek gerekli oldugunu düsünüyorum.
0 comments:
Post a Comment