Gelecegimiz icin idael bir genclik nasil olmali derken herkezin aklinda fikrinde bir idael genclik hayalleri vardir. Her insan ayni düsünmeyebilir, ama sorgulayabilmek her insan icin gecerlidir. Hic kimseyi koyun gibi ayni düsünce kalibina sokmak dogru degildir. Her insanin kendine göre kabiliyeti ve becerisi oldugu gibi kendine göre genetik bir öz-kimlik olusumu durumu vardir ve bazen sosyal gen ne olursa olsun cocuk aileden cikmayan bir meslek gurubuna girebilme ihmali yüksektir. Bazilari mesela matamatik okurken bir kere de algilasa da bazulari iki ci kez vesayre kez sonra algilar anlar ve uygular. Bu demek degildir ki ilk algilayan digerinden üstündür, cok zor algilayan da ilk algilayan kadar seviyeye ulasabilir önemlisi istek, motive olmak, ilgi alani olmasi, arastirmayi sevmek ve bu isi severek calisarak cok okuyarak ögrenmektir. Bu bir yaris degil her birey kendine göre algilamasi ve ögrenme süreci vardir. Yeterki istesin ve yeterki o cocuk ve gencle karsilasan yetiskinler ona güvenip imkan tanisin ayni okyanusdan dalgiclarin dalip cikardigi inci taneleri kadar degerli genc incisini ortaya cikartacaktir.
Bazilari baskalari ile kiyaslamayi sever ve baskalarini örnek göstererek cocuk ve gence telkinler ve bilgiler vermeye calisir. Bu elestiri genc icin kiyaslanmadan hoslanmadigi icin bazi karakterdeki cocuk ve gencler onu bir birey olarak görmediginiz vakit o icsel dünyasini disina yansitmakdan kacabilir ve icine kapanabilir bazi karakterde tam tersi isyan eder tepkisini verir ama yine uzlasmakda zorlanir. Cocuklarimizi ayni kaliba koymamaliyiz, onlarin degerli oldugunu kendine öz birikimlerini gelistirebileceklerini kabilieyterini sevdigi ilgi alanlarina yönendirebilmek gereklidir.
Biz yetiskinler cocuk ve genclerimizin hayallerini gerceklestirmeleri ve onlari motive etmek icin ortam hazirlamali. Herhangi birinden onlarin hayallerini kiracak, yadirgiyacak, engeliyecek barriyerler kuracak sözlü veyahut sosyal eylem onlari yildirmamasini istemek ve motive etmek bizlerin ellindedir. Onlarin ufkunu acacak ve hayallerine birseyler katacak sosyal gelisim proje etkinlikleri gelisimlerine pozativ yönde etkiyiyecektir. Herzaman icin cocuk ve gencleri dogru ve güvenilir ortamlara yönlendirmek gerekir.
Buralar da, Genclerin duygu ve düsüncelerini ifade ederken herkese nasl hitap edecegini cok iyi bilen ve bunun icin etkili illetisim sunumunu nasil yapacagini ögrenen, bilen ve uygulayan bir genc herzaman basariya kosan bir genc olacaktir.
Büyüklere saygi kücüklere sevgi verirken de hakliyi haksizi ayirt edebilecek zihinde olan dinamik bir genc ve haksizliga karsi kim olursa olsun karsi duran ve birlik braberlik olan bir genc herzaman örnek bir genc olacaktir.
Zekasini kullanirken kafasindakini sadece zekasi ile degil akli ile merhamet kapisi yolunda kalbini ve ruhunu acan ve kalbini, ruhunu da katarak adil ve adaletli insanlara hosgörü ile muamele eden, hak yiyip harama göz dikmeyen bir genclik dünya durana kadar idal bir genclik olacaktir.
Etkili illetisim ile insanlara fikirlerini hayallerini düsüncelerini anlata bilen ve hitap etmeyi cok iyi bilen ve hic cekinmeden hayallerini düsüncelerini bildiklerine ve inandiklarina sunabilen ve savunan ve baskalarinin da duygu düsünce ve fikirlerine saygi beslyerek birbirlerine köstek olacak yerine destek olmayi herzaman görev bilmis bir genclik herzaman icin insanlar icinde saygi kazanacaktir.
Gencleri kabiliyetlerini bazen kendi aralarinda bazen yetikskinlerle beraber organize edebilecek ve görev verilebilecek, ve alabilecek dereceye gelmis sekilde yetistirmek hepimizin görevidir.
Agac yas iken egilir ve ne ekersek onu biceriz sözüne dayanarak herzaman icin cocuklarimiz ve genclerimizi erken yasta dogruya, iyiye ve güzel seylere karsi samimiyet besleyen ve saygida kusur etmeyen ve iyilik yolunda ilgili olmalarini saglamak ve onlarin calismalarini saglamak merhamete ile hürmet eden ve sevgi gösteren öncelikle kendi gelecegin ve soyunun gelecgi icin, ailen icin ülken ve yasadigin ülke icin ve dünyadaki insanlar icin daima caliskan ol. Oku ve caliskan ol ki tarih tarihten bu yana bilgi güctür bugün daha güclü ol. Illim ifan milli kültür ögren ve herseyi bil. Yabancilarin teknigini al ama kendine özel olacak teknikler üret. Yenilikci düsünceler gelecegimizi yönlendirecek ve piyasaya sunulacaktir. Yenilikci olabilmek icin cok oku ve ilgi alaninda uzmanlasmaya calis. Dalgiclar Okyanusun derinliklerindeki incileri nasil cikartiyorsa, bizlerin de cocuk ve genclerin incilerini cikartip kabiliyetlerini bir inci kolyesi gibi tasarlamak ve cocuk ve gencleri el ele organize etmek gerekmektedir ki duruslari inci gibi olsun. Nasil insanlarin yaklasiminda cocuk ve genclerde etki yapiyorsa inci icin de gecerli "suyun ısısı, tuzlu veya tatlı oluşu, akarsu veya durgun su olması gibi etkenler, oluşan incinin rengini ve yapısını değiştirir. Nasil cocuk ve gencleri kabiliyetlerini ve hayallerini ön planda tutarsak okadar gelisim izlenilir ve deger kazanacaktir ayni İncinin değerli olarak kalması için, istiridyenin içinde oluştuğu şekilde bırakılması, yani herhangi bir işleme tabi tutulmaması gerektigi gibi cocuk ve genclerin de kendine öz beceri ve kabilieytlerini ön planda tutmak gibi ve ilgi alaninda olmadigi sevmedigi birseyi ona empoze etmek ögrenmesi icin zorlamak heves kirilmasina ve öz güven kaybina yol acar herzaman icin sevdigi ilgi alaninda oldugu kabilieyet ve becerilerini gelistirir posativ davranislar ve düsünceler de cocugu ve gence faydali olacaktir
Hic unutmayalim ki Recaizade Mahmut Ekremin sözü kulaklarimizda küpe olsun“Barika-i hakikat müsademe-i efkârdan doğar.” Yani, “gerçeğin parıltısı fikirlerin çarpışmasıyla ortaya çıkar.”/ "hakikat şimşeği fikirlerin çarpışmasından hasıl olur " yada söyle diyebiliriz "Iyi fikirler, zihinlrin çarpışmasından çıkar"
Unutmayalim ki her genc bir inci tanesi gibi cevherli degere sahiptir. Gelecegimiz icin idael ve hayirli bir genclik hepimizin arzusudur. Bu yüzden bu genclerdeki cevherlerin kiymetini bilelim her onlara deger verip zamanlarini geleceklerine yönelik iyi ve güzel seylere yönlendirelim.
Hepinizin gecmis 23 nisan cocuk bayrami kutlu olsun...
0 comments:
Post a Comment